دانستنیها
دانستنیها

پارك ملي سرخه حصار با مساحتي بالغ بر 9168 هكتار همچو پارك ملي خجير با بيش از دويست سال سابقه حفاظتي بصورت قرق و شكارگاه سلطنتي كنترل و در حال حاضر طي مصوبه شماره 91 مورخ 21/6/61 شورايعالي حفاظت محيط زيست با عنوان پارك ملي تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفته است . پارک ملی سرخه حصار دارای ۳۸۰/۹ هکتار مساحت است که به جز بخش شمال شرقی آن تمام این ناحیه تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.آب و هوای این منطقه نیمه خشک است و اختلاف درجه حرارت روز و شب در آن بالا است. متوسط حداکثر درجه حرارت سالانه آن ۹/۱۸ درجه سانتی‌گراد است. رودخانة جاجرود در این ناحیه جریان دارد و پس از سد لتیان، در حاشیه منطقه جریان پیدا می‌کند و در شهرک پارچین از منطقه خارج می‌شود. راه‌های ارتباطی این ناحیه عبارتند از: جاده خجیر که از دو راهی زرشکی منشعب می‌شود و تا خجیر ۱۴ کیلومتر است. راه دیگر جاده قصر فیروزه است.

پارک ملی سرخه حصار در سال ۱۱۷۴ به عنوان شکارگاه سلطنتی مورد حفاظت قرار گرفت و در سال ۱۳۵۹ به گفته وزیر وقت هوشنگ ضیایی در زمره پارکهای ملی ثبت گردید. پارک ملی سرخه حصار در شرق تهران واقع شده و از وسعتی در حدود ۹۳۰۰هکتار بر خوردار است . بر مبنای تبصره ۴ ماده ۳۱ اصلاحی قانون جنگلها کلیه مراتع و اراضی ملی و مناطق حفاظت شده در اختیار سازمان محیط زیست قرار دارد و قابل وا گذاری به غیر نیستند .
 
ويژگيهاي منطقه :
پارك ملي سرخه حصار همچو پارك ملي خجير داراي اكوسيستمي يكسان مي باشد با اين تفاوت كه نزديكي اين پارك با شهر تهران جاذبه هاي
توريستي اين منطقه را افزايش داده است .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ جمعه 23 دی 1390برچسب:پارک,سرخه,حصار, توسط فربد بیات افشاری